"העופות כשרים בלי נדנוד ספק ובחינם גרמו לאלפים צער"

בעצמי ראיתי האיך מזריקים במהירות שאי אפשר להסתכל היטב. ולכן מגדולי הוראה לא רצו להתיר הזריקה בחזה, ולא הכריעו. ולכן אנו מזריקים בינתיים בירך וכהוראת המנחת יצחק זצ"ל והבד"צ וכן הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל
ארי וידר 5 Comment on "העופות כשרים בלי נדנוד ספק ובחינם גרמו לאלפים צער"

ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך מפרסם היום מכתב שבו הוא הודף את הטענות ומביע תמיכה בלתי מסוגית בשחיטת העופות • "סוף דבר הכל נשמע שהעופות כשרים בלי נדנוד ספק"

בעצמי ראיתי האיך מזריקים במהירות שאי אפשר להסתכל היטב. ולכן מגדולי הוראה לא רצו להתיר הזריקה בחזה, ולא הכריעו. ולכן אנו מזריקים בינתיים בירך וכהוראת המנחת יצחק זצ"ל והבד"צ וכן הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הביקור שערך ראב"ד העדה החרדית בליין השחיטה של בד"ץ העדה החרדית על רקע סערת העופות כשרבנים בכירים טענו כי העופות של העדה החרדית הינם טריפה בשל זריקות המוזרקות לעופות במקום המטריף אותן, פרסם היום ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך מכתב שבו הוא הודף את הטענות ומביע תמיכה בלתי מסוגית בשחיטת העופות.

"נדרשתי אודות עופות של העדה החרדית שיצאו מערערים שיש חשש טריפות בצומת הגידין. ולפי דבריהם אין שום לקותא בצומת הגידים, רק בקרום למעלה ממנו. הגידין. הלכתי לבית השחיטה, ובדקתי בנוכחות כמה בודקין מומחין, ואין שום חסרון".

עוד הוסיף במכתבו: "והעידו לפני בודקין מומחים שבדקו הרבה עופות עם כמין ריעותא בקרום, ולא מצאו בגידין עצמם שום שינוי. ולדבריהם, אפי' בלקותא חזקה שנדבק לגידין, באם מקלפים בעדינות ובמומחיות את הלקותא ניכר היטב שהגידין עצמם בריאים לגמרי, ורק באם מושכים בחזקה ניקרע חלק מהגידין. וא"כ יש להוסיף דמה שחוששים לריעותא, היינו שזהו סימן לחשש שמקור הריעותא הוא כיון שצומת הגידין בדיקות נתברר שזה אינו מטריף את הגידים. נטרף, אבל הכא אנו יודעים שמקור הריעותא בקרום הוא מדלקת קלה, ולאחר הרבה ומה שטוענים המעוררים שמצאו והראו לאחרים שהגידין ניזוקין, היינו, מפני שהראו לאחר המליחה שמקלקל הגידין. וראיתי בעצמי שאז שאני ולכן אין שום חשש. ומה עוד, שאין זה דלקת רק מצטבר מהחומר. והראו לי מכתב מרופא ממשלתי המאשר שאין זה דלקת".

מכתב הגרמ שטרנבוך

עוד הוסיף "ומה שטוענים כמה, הלא בעופות הללו יש שאלה ולא נאכל מעופות שהורה בה חכם. יש לידע שבשאר העופות המוזרקים בחזה אולי השאלה יותר חמור, שקרוב ללב לכבד ולריאות, ואם ניקב במשהו נטרף. ואולי בחומר כזה סופו לינקב ולהיפסל, ואף שמזריקים במחט קטן. בעצמי ראיתי האיך מזריקים במהירות שאי אפשר להסתכל היטב. ולכן מגדולי הוראה לא רצו להתיר הזריקה בחזה, ולא הכריעו. ולכן אנו מזריקים בינתיים בירך וכהוראת המנחת יצחק זצ"ל והבד"צ וכן הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל.

ופתחנו ולא מצאנו שום סימן בלוי. ובאמת, שאפילו דלקת מבואר בפוסקים שפותחים לראות האם בפנים בלוי לגמרי,

סוף דבר הכל נשמע שהעופות כשרים בלי נדנוד ספק. ובחנם גרמו לאלפים צער, עד שאחד פירסם דברי הבל שיש להכשיר הכלים".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    מרן בעל הדברי סופרים. הוא היחיד שלמד בחברותא עם מרן הגרי"ש אלישיב דרכי ההוראה בענינים אלו.
    כשאף עשה שימוש פרקטי אצל בעל הקנה בושם הגר"מ ברנסדורפר.
    ואם דעתו שזה טרף, משמע שאף לרבנות זה לא טוב.

    לקחת בודקים של העדה, ש'יבחרו' עופות ויגידו שזה טוב, אין לזה משמעות. כי כבר הור מתחילה שזה טוב, אדרבא שיקחו עוף שעבר את בדיקתו של בעל הדברי סופרים, והוא טוען שדזה לא טוב, ואת זה יבדקו ויגידו האם זה טוב

  2. 4

    לכבוד רבני ומנהיגי העדה החרידית שליט"א.

    בד"צ 'העדה החרדית' בתמיכה לצום שלושת הימים? עכשיו הם בוכים וגוזרים "עלינו" תעניות לשלושת ימי צום תפילה וזעקה כנגד גל הטרור הנוכחי? הלא מנהיגי הבד"ץ י-ם גרמו לנו כל הגזירות של היום, מתי גרמו כל הצרות? כשהם שלחו את הבריונים שלהם לפני 4 שנה להפגין בחוצות ירושלם, נגד נשי הצנועות, נגד התורה הק', נגד השם ית', ר"ל, לא יאומן כי יסופר ששלוחי מנהיגי ורבני הבד"ץ הפגינו וחיללו שם שמים נגד הצניעות המקובל בירושלים מדורי דורות!!!!

    הם גרמו כל הצרות שיש היום. כל הצרות וגזירות רעות נגד הקב"ה ונגד החרדים התחילו מיד אחרי ההפגנות של שלוחי הבד"ץ. כדכתיב ״ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך, ותניא בספרי: ושב מאחריך, מלמד שהעריות מסלקות את השבעה — פירוש ראיית הפריצות גורמת ושב מאחריך, ר"ל״ בפרט שהם הפגינו בפלטרין של מלך ירושלם עיה"ק, הם הם שגרמו לעם ישראל כל הצרות, אסונות, מיתות משונות ר"ל.

    כל הגזירות שיש היום, ובפרט גזירת השמד והזימה של החרדק"ים… ומיתות משונות ממש… התחילו מיד אחרי שהם {ה ב ד " ץ} ביזו נשים צדקניות ונשים צנועות וכו' בירושלם עיר הקודש ברבים. שומו שמים.

  3. 3

    פסק נוסף של מרן הראב"ד בעניין בית שמש "המגרשים כשרים בלי נדנוד ספק ובחינם גרמו לאלפים צער". אני מקווה שה"עדה החרדית" יתייחסו לדברין באותה רמה בכל פסק הלכה שלו. בין אם זה משרת את הצד הכלכלי שלהם ובין אם זה נוגד את הקו המלחמתי שלהם.